PIP 134

PIP 134

2023

Omschrijving

06 Interview. Jorie Wieriks ‘Ik ben iemand die altijd mogelijkheden en kansen ziet’
12 Pedagogiek. Participatie als proces en dialoog
18 Praktijk. Niet alleen ziek: de stilte doorbroken
24 Onderzoek. Kansrijk leren omgaan met taaldiversiteit
32 Onderzoek. Doorsturen doe je niet!
40 Praktijk. De regenboogdialoog
45 Achtergrond. Het Haags Adoptieverdrag

& verder... 3 Redactioneel 17 In de jeugdhulp 23 Vergeten woorden, vergeten praktijken? 29 iPiP 30 Kinderrechten 37 Koops over onderzoek 38 Kunststukjes 48 Schilderen met licht 50 Warm aanbevolen 55 Agenda + Volgende keer + Service 56 Opvoeden op school

Participatie als proces en dialoog

Participatie als proces en dialoog

‘Teken je droomspeeltuin!’ Kinderen mogen de nieuwe speelruimte in hun wijk helpen ontwerpen en slaan enthousiast aan het tekenen. En daar verschijnen ze, de schommels en glijbanen, en een groot zwembad, alles goed beschouwd een half pretpark. De vraag is leuk en kinderen vinden het tekenen fijn, maar met het resultaat is eigenlijk niet zoveel aan te vangen. En toch kan zorgvuldig opgebouwde participatie met kinderen prima leiden tot zorgvuldig doordachte voorstellen van kinderen.

Meer info
3,95